Internet je v dnešní době zaplaven celou řadou různých on-line nástrojů, ale ne všechny jsou opravdu využitelné. Mnoho z nich také není možné použít pro trh v ČR (například skvělý nástroj SEMrush). V tomto článku vám představíme český on-line nástroj Collabim, který nám pomáhá s optimalizací webů našich klientů. Ve stručnosti vám ukážeme základní funkce Collabimu doprovázené ilustracemi, (pro lepší představivost) a také důvod proč jsme si ho vybrali do Extra-webu jako jeden z nástrojů pro SEO.

Sledování pozic v  Collabimu

Jak mnozí z vás vědí upínat se na zjišťování přesných pozic klíčových slov v Seznamu nebo Googlu není to pravé ořechové. Nicméně ignorovat pozice slov ve vyhledávání není ta pravá cesta. Sledování pozic bereme jako součást celkového pohledu na výkon optimalizace, respektive veškerých aktivit u klienta. Nepřikládáme jim přehnanou váhu, ale ani je neignorujeme. Sledování pozic (především na Seznamu) nám občas odhalí zajímavé korelace mezi prováděnými úkony. Samozřejmě to nemusí být zcela na 100%, protože vliv může mít mnoho dalších aspektů. I přesto si myslím, že měření pozic má stále svůj význam a není vhodné je opomínat.

Na sledování pozic jsme využívali SEOAdministrator. Naráželi jsme na neustálé problémy s pravidelným měřením, počtem frází, s českou diakritikou, zobrazením historického vývoje apod.. Aktuálně používáme Collabim, protože všechny zmíněné problémy zvládá hravě a navíc ho lze propojit s Google Analytics a Google Web Master Tools.

kw-collabim

Na obecném přehledu pak lze, například pomocí koláčového grafu, vidět rozložení klíčových frází v rozmezí 1-3 (zelená), 4-10 (modrá), 11-20 (žlutá) a 21+ (červená).

collabim-pozice

 

Hlavní přehled vám také umožní sledovat počet zaindexovaných stránek (Google, Seznam) za posledních 30 dní.

zaindexovane-stranky

 

Evidence odkazů

U webů potřebujeme pracovat s odkazovým portfoliem stránek. Collabim nám jednoduše umožní importovat/přidat nově získané odkazy či možné odkazové příležitosti a evidovat u nich celou řadu důležitých informací. Například typ odkazu, stav, přesné URL umístění, časové období, poznámky, informace o kontaktní osobě, email kontaktní osoby atd.. Ve své podstatě může sloužit jako šikovná databáze pro linkbuilding, která zároveň dokáže umístěné odkazy ohlídat.

Ruční přidání odkazu

import-odkazu

Export odkazů

Collabim vám také umožní export vložených odkazů a můžete s nimi pracovat dle potřeby.

collabim-export-odkazů

Mapování konkurence

Collabim může být hodně nápomocný při jednodušším mapování vaší nejbližší konkurence. Lze přidat až 3 weby, se kterými můžete pravidelně porovnávat výkon vybraných klíčových frází.

porovnani-konkurence

Analýza stránek

Nedávno přibyla do Collabimu novinka, která analyzuje on-page faktory vašich stránek.

analyza-stranek

 

Vyhledávač podobných stránek

Collabim dokáže najít podobné stránky ve vašem oboru, které by pro vás mohly být přínosné. Výhodou je možnost odfiltrování komerčních domén, výběr pouze z blogů, diskuzních fór či obsahových webů. Můžete tak jednoduše na pár kliknutí najít zajímavé weby.

site-finder

Detail nabízené stránky

V detailu vidíte srovnání vašeho webu s jiným, který je na vybrané fráze v popředí vyhledávání.

site-finder-detail

Ostatní funkce

Collabim umí ještě mnoho dalších věcí, jako třeba reporty (lze nastavit i pravidelně s odesíláním na e-mail), takže můžete pravidelně informovat své klienty o výkonu jejich stránek a ušetříte čas. Jak vypadá report z Collabimu se můžete podívat zde.

Collabim vcelku dobře pracuje s uživatelskými právy a můžete tak jednoduše jednotlivé projekty přiřadit různým uživatelům a nastavit výši oprávnění.

Vyzkoušejte Collabim

Za Extra-web mohu tento nástroj určitě doporučit. Dovolím si tvrdit, že v ČR patří k nejlepším. Hodně podobný je SEMOR, ale s tím zkušenosti nemáme.

Určitě ho vyzkoušejte, minimálně ve Free verzi (myslím, že placenou budete chtít do 5 minut) a sami posoudíte jeho plusy a minusy. Více o tarifech Collabimu.

Proč používáme on-line nástroj Collabim v Extra-webu? Odpověd je velmi jednoduchá: „Collabim nám ušetří mnoho času ohledně rutinních činností v SEO pro naše klienty, které by jinak trvaly hodiny či dny.

 

Podobné články:

Napsal Antonín Kučera dne 2015.02.16